Friday, April 8, 2011

[Edisi Jumaat] Langkah berjaga-jaga sebelum solat Jumaat.. Selamat beramal..

Assalamualaikum semua.. (cehcehceh..mentang-mentang hari jumaat..kalau tak normalnyer hye uuoolllss jer..yekk betul..)



Setiap minggu ada hari Jumaat bukan..penghulu segala hari kata tok imam.. haa,dan tiap kali solat Jumaat laa keramaian yang hilang diorang punyer selipar bukan?bukan kerja aku laa.. Tapi aku jarang laa hilang selipar sejak time dulu dulu dah banyak kali kena..kira dah ambik pengajaran baikk punya laa..


Meh sini dekat-dekat.. Dengar ini cerita.. Cerita tentang skill terbaikk untuk elak selipar daripada dikebas dek penyangak..


1) Letak selipar sebelah kanan jauh sikit dari selipar sebelah kiri. Orang yang nk curi tu ponn malas nak cari pasangan selipar tue..



2) Letak kasut/selipar celah pokok bunga. Ini kira tersembunyi laa dari pandangan orang.



3) Pakai selipar yg buruk-buruk sudah, orang yg nk amik pon pi mai pi mai tang tu nak ambik ke tak kalau dah buruk tu..



Tapi ni antara latest skill dekat cik google yang korang boleh apply..


1) Jangan memakai selipar yang punyai jenama seperti Adidas, Nike, Dr Cardin atau Crocs. Lagi bagus jika anda pakai terompah kayu..



2) Gunakanlah saiz selipar yang berbeza, contohnya selipar sebelah kanan bersaiz 37, dan sebelah kiri bersaiz 45.



3) Gunakan selipar yang sama kedua-duanya iaitu kedua-duanya kanan atau kedua-duanya kiri. Biar lawak asal selamat.



4) Korang digalakkan untuk tulis nama pada selipar korang mcm zaman-zaman dok asarama dulu, siap dengan no tel ataupun no kad pengenalan agar senang dihubungi jika dijumpai. Lagipun ia amat mudah untuk pengesanan dan pengecaman jika dijual sebagai barang lusuh atau bundle. gila kan?



5) Andai ada kemampuan, pasanglah kamera & tracker dengan GPS secara tersembunyi pada selipar korang, agar korang boleh memantau dimana posisi selipar korang jika selipar di curi. (tak boleh pakai tips ni.)



6) Gunakanlah selipar yang berbeza, selipar sebelah kanan warna pink dengan hiasan bunga matahari, sebelah kiri warna kuning dengan hiasan kepala tengkorak.



7) Korang boleh beli mangga dan padlock untuk kunci selipar anda. Cara ini diyakini berkesan bagi kes-kes di masjid kampung-kampung.




8) Letakkan sehelai kertas di atas selipar anda yang berbunyi ‘Selipar ini Ucop Wilca yang punya ' ataupun 'Selipar ni murah, jual takde harga’..



9) Pakai selipar kak yang kaler pink ada bunga-bunga, kalo orang tu ambik jugak memang sah pondan la. Jangan pelik kalo lepas ni waktu solat Jumaat semua selipar pompuan ja yg ada.. hahaha..sebab semua baca blog aku ikut tips ni..







p/s: patutlah masjid-masjid dekat kampung aku ada cctv sebab lahirnya manusia-manusia macam ni lahh..suka ambikk barang orang lain..









::  bye uOOLlllss!!  ::
A U F I R H A N | R O S L A N D  
i'm amazing,just with the way i am..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...