Thursday, December 9, 2010

:: MeSEj dARi LAnGit ke-TuJUh TuRun kE bUMi !!!



Petikan dibawah dicopy dari telefon aku..seorang hamba ALLAH yang cukup prihatin dan mahu beramal telah send mesej ni kat aku.. 
       "Jangan bangga dengan GUESS, LEVIS, ZARA, AX atau PRADA kerana pakaian terakhirmu adalah kain kafan.. Jangan bangga dengan  FERARI atau AUDI mahupun BMW kerana kenderaan kita yang terakhir adalah keranda.. Jangan bangga dengan RUMAH dan ISTANA yang mewah kerana tempat istirehat terakhir adalah kubur.. Jangan bangga dengan keCANTIKan dan keTAMPANan wajahmu kerana akhirnya ia akan menjadi santapan cacing tanah sahaja.. 
Saya bersumpah demi ALLAH SWT, Demi Islam, dan Demi ajaran agama, saya akan menyebarkan mesej ini kepada 30 teman saya.. Apabila saya melanggar sumpah saya ini.. Maka musibah akan selalu menimpa saya, saya akan selalu gagal dalam usaha.. Dan cita-cita saya tak akan tercapai.. ANDA sudah bernazar.. Maaf saya juga terpaksa.." 
Apa yang dah jadi?? Siapalah yang malang sangat ni?? Nak sebarkan nasihat yang baik tapi dengan cara yang terdesak macam ni.. Patut ker?? Isi ilmu itu cukup indah tapi dikotori dengan ayat-ayat yang tak sepatutnya.. Kalau yer pun nak suruh orang lain sebarkan ilmu kita.. Bukan dengan cara kotor macam tu laa..Bukan dapat pujian, tapi kena maki hamun lagi adalah.. 
Biar padan muka hang..


p/s : agaknya sape la yang malang tu??


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetiba rasa rindu zaman sekolah dulu.. (mood gedik..)

Tulisan dalam gambar ni dari cikgu kesayangan aku, Teacher Noterzam. 
Semuanya sebab aku ponteng kelas tambahan ADD MATH masa aku tengah exam SPM dulu..
(gelak terburai perut bila aku tengok note ni..lawak teacher aku ni..)

p/s : muka menitis air mata kot..



::  S  E  K  I  A  N  ::
A U F I R H A N R O S L A N D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...